Η Αρχή Προτύπων Διαφημίσεων (ASA) του Ηνωμένου Βασιλείου απαγόρευσε επτά διαφημίσεις που σχετίζονται με crypto, ως μέρος μιας ευρύτερης εστίασης σε δυνητικά επιβλαβείς διαφημίσεις crypto, σύμφωνα με το BBC.
Η ASA έχει στοχεύσει διαφημίσεις crypto από τα Coinbase Europe, eToro, Papa John’s, Luno Money, Exmo Exchange, Payward και Coinburp.
Και οι επτά διαφημίσεις «απαγορεύτηκαν για την ανεύθυνη εκμετάλλευση της απειρίας των καταναλωτών και για την αποτυχία να απεικονίσουν τον κίνδυνο της επένδυσης», ανέφερε η ASA.
Η Papa John’s, μια δημοφιλής αλυσίδα πίτσας, πρόσφερε «δωρεάν Bitcoin αξίας £10», ενώ ενημέρωνε τους πελάτες ότι θα εξοικονομούσαν 15£ (~ 19$) εάν ξόδευαν 30£ (~ 39$) ή περισσότερα για πίτσα.
Η αλυσίδα πίτσας συνέδεσε επίσης την προώθησή της για το Bitcoin με την “Bitcoin pizza day”, η οποία σηματοδοτεί την πρώτη φορά που το Bitcoin χρησιμοποιήθηκε ποτέ σε συναλλαγή – για την αγορά μιας πίτσας τον Μάιο του 2010.
Η ASA είπε ότι αυτή η προώθηση «αποτελούσε μια σοβαρή και δυνητικά δαπανηρή οικονομική απόφαση, ειδικά στο πλαίσιο του κοινού, το οποίο ήταν πιθανό να είχε περιορισμένη γνώση των κρυπτονομισμάτων».
Αν και η διαφήμιση της Payward είχε δήλωση αποποίησης ευθύνης, οι προφυλάξεις της ήταν ασαφείς. Έτσι, η ASA είπε ότι:
«Οι καταναλωτές δεν θα είχαν το χρόνο να κατανοήσουν τις σχετικές πληροφορίες στη δήλωση αποποίησης ευθύνης, ακόμα και αν προλάβαιναν να τις δουν».
Η ASA και το crypto
Δεν είναι η πρώτη φορά που η ASA στοχεύει τη βιομηχανία crypto. Η ASA στόχευσε μια διαφήμιση της Luno τον Μάιο του τρέχοντος έτους, η οποία έλεγε:
“Αν βλέπετε Bitcoin στο μετρό, τότε ήρθε η ώρα να αγοράσετε”.
Η ASA θεώρησε την ανάρτηση αυτή ως ανεύθυνη.
Ο φύλακας έχει επίσης στοχεύσει τις διαφημίσεις του Floki Inu στο μετρό του Λονδίνου. Τον Νοέμβριο, η υπηρεσία παρακολούθησης διαφημίσεων άρχισε να ερευνά αυτές τις διαφημίσεις. Ένας εκπρόσωπος της ASA είπε:
«Δεν νομίζω ότι οι διαφημίσεις κρυπτονομισμάτων πρέπει να βρίσκονται στο δίκτυο μεταφορών. Είναι ανήθικο».
Ο Miles Lockwood, διευθυντής παραπόνων και ερευνών στην ASA, είναι εξίσου επικριτικός για τις παραπλανητικές διαφημίσεις crypto.
«Οι καταναλωτές πρέπει να γνωρίζουν τους κινδύνους της επένδυσης σε περιουσιακά στοιχεία crypto και οι εταιρείες θα πρέπει να βεβαιωθούν ότι οι διαφημίσεις τους δεν είναι παραπλανητικές ή κοινωνικά ανεύθυνες, εκμεταλλευόμενες την έλλειψη ευαισθητοποίησης των καταναλωτών σχετικά με αυτά τα περίπλοκα και ασταθή προϊόντα», δήλωσε ο Lockwood.
Πηγή: decrypt.co
Αποποίηση ευθύνης: Το παρόν υλικό δεν περιέχει και δεν πρέπει να ερμηνεύεται ως περιέχον επενδυτική συμβουλή, επενδυτικές συστάσεις, προσφορά ή προσέλκυση για συναλλαγές σε χρηματοοικονομικά μέσα. Λάβετε υπόψη ότι αυτή η ανάλυση συναλλαγών δεν αποτελεί αξιόπιστο δείκτη για τυχόν τρέχουσες ή μελλοντικές επιδόσεις, καθώς οι συνθήκες ενδέχεται να αλλάξουν με την πάροδο του χρόνου. Πριν λάβετε οποιεσδήποτε επενδυτικές αποφάσεις, θα πρέπει να ζητήσετε συμβουλές από ανεξάρτητους πιστοποιημένους χρηματοοικονομικούς συμβούλους για να βεβαιωθείτε ότι κατανοείτε τους κινδύνους. ΠΡΟΣΟΧΗ στην μεταβλητότητα των τιμών των Κρυπτονομισμάτων και στις συναλλαγές CFD καθώς υπάρχουν κίνδυνοι για απώλειες των κεφαλαίων σας.